OFERTA W SENSORI
W ofercie naszego gabinetu terapii i edukacji znajduje się:
DIAGNOZA PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Diagnoza integracji sensorycznej obejmuje dwa spotkania diagnosty z dzieckiem i jego rodzicami, podczas których przeprowadza się wywiad, wykonuje się testy oraz obserwację. Ponadto rodzice wypełniają kwestionariusz rozwoju dziecka. Na trzecim spotkaniu następuje podsumowanie diagnozy, omówienie wyników oraz przekazywane są zalecenia. Rodzice otrzymują wynik diagnozy oraz zalecenia na piśmie.
Jeśli Twoje dziecko:
- nie lubi aktywności fizycznej,
- nie osiąga postępów w rozwoju,
- przejawia trudności w sprawnościach manualnych,
- bywa niecierpliwe, rozdrażnione, reaguje zbyt impulsywnie na różne sytuacje,
- nie jest samodzielne,
- często wpada na różne przedmioty,
- wydaje się być niezdarne, często się potyka,
- trudno mu jeździć na hulajnodze, rowerze,
- nie lubi czynności higienicznych (np. mycie włosów, obcinanie paznokci),
- jest w nieustannym ruchu i nie potrafi spokojnie siedzieć,
- boi się huśtać na huśtawkach, kręcić na karuzeli, wspinać się lub odwrotnie, bardzo lubi te aktywności,
- ma problemy z utrzymaniem równowagi,
- nie toleruje metek,
- nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie,
- unika zabaw zespołowych,
- używa nieadekwatnej siły do wykonania zadania,
- specjalnie się uderza, wciska w ciasne przestrzenie, prowokuje upadki,
- nie lubi ubierania się lub preferuje określone materiały, faktury,
- szybko się rozprasza, ma problemy z koncentracją,
- ma trudności szkolne – np. z pisaniem lub czytaniem, wycinaniem, szybko się męczy podczas wykonywania zadań,
- nie ma ustalonej dominacji ręki,
- boi się dźwięków lub nieustannie sam je z siebie wydaje,
- zauważalna jest wybiórczość pokarmowa – faworyzuje określone potrawy
to najlepszy moment, by przeprowadzić diagnozę pod kątem zaburzeń sensomotorycznych!
TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ (SI)
Celem terapii SI jest poprawa funkcji przetwarzania sensorycznego, co przyczynia się do poprawy funkcji motorycznych, emocjonalnych, behawioralnych i poznawczych. Zajęcia integracji sensorycznej mają za zadanie nauczyć nasz mózg odpowiednich reakcji adaptacyjnych, czyli właściwych odpowiedzi na bodźce, które dotychczas błędnie odczytywał.
Na podstawie diagnozy integracji sensorycznej określane są sfery, wymagające oddziaływań terapeutycznych, na podstawie których określany jest indywidualny plan terapii.
Zajęcia integracji sensorycznej mają charakter aktywności ruchowej, zabawy oraz gier, dzięki czemu forma zajęć jest bardzo atrakcyjna dla dzieci. Podczas zajęć terapeuta wykorzystuje profesjonalny sprzęt podwieszany (huśtawki), platformy, równoważnie, deskorolki, liny oraz wiele innych.
Długość i intensywność terapii jest zależna od występujących deficytów, tempa zachodzących zmian podczas terapii oraz współpracy z rodzicami. Celem terapii jest pomoc pacjentowi w przetwarzaniu i interpretacji informacji pochodzących z różnych zmysłów. Terapia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb pacjenta, oraz modyfikowana w trakcie trwania terapii.
W przypadku indywidualnych potrzeb, możliwość skorzystania podczas terapii ze słuchawek Forbrain lub Programu Soundsory.
Na terapię Integracji sensorycznej zapraszam wszystkie dzieci, które posiadają diagnozę procesów sensorycznych również spoza Sensori.
TERAPIA RĘKI
Udoskonalenie sprawności manualnych poprzez zaangażowanie kończyny górnej w wykonywanie różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie i doskonalenie ruchów precyzyjnych. Terapia ręki to ćwiczenia gimnastyczne całego ciała prowadzące do stabilizacji centralnej i swobodnej pracy kończyn.
Terapia ręki skierowana jest przede wszystkim dla dzieci wykazujących:
- nieprawidłową postawę ciała
- zaburzenia napięcia w obrębie kończyny górnej
- problemy z wykonywaniem codziennych czynności (picie z kubka, zakładanie, zdejmowanie ubrań)
- problemy w zabawach manipulacyjnych/precyzyjnych (układanie małych przedmiotów, nawlekanie, lepienie plasteliny)
- niska szybkość wykonywanych ruchów,
- trudności z planowaniem ruchu,
- wolne tempo uczenia się nowych czynności motorycznych
- problemy grafomotoryczne (rysowanie, kolorowanie, pisanie),
- zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- problem z koordynacją ruchową,
- wspomagająco w opóźnieniu mowy.
ZAJĘCIA GRUPOWE TUS
Trening Umiejętności Społecznych to cykl zajęć, których celem jest rozwijanie kompetencji społecznych. Metoda ta wspiera rozwój nie tylko społeczny, ale także emocjonalny dzieci i młodzieży.
Zajęcia TUS skierowane są do osób mających trudności w funkcjonowaniu społecznym w tym:
- osoby w spektrum autyzmu
- osoby z ADHD
- dzieci zagrożone niedostosowaniem społecznym
- dzieci wycofane, nieśmiałe
- osoby, które doświadczyły choroby psychicznej, jako element rehabilitacji.
Warunkiem utworzenia grupy jest zapisanie min. 6 osób (grupy dostosowane wiekowo oraz poziomem funkcjonowania).
KOREPETYCJE Z ZAKRESU EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Edukacja klas 1-3: edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna.Ponadto nauka czytania metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz nawet dla dzieci przedszkolnych.
Zajęcia indywidualne lub w grupach (maksymalnie do 2-3 osoby). Celem zajęć jest poznanie indywidualnych możliwości oraz potrzeb dziecka, by osiągać jak najlepsze efekty podczas systematycznej pracy.
Forma takich zajęć zdecydowanie różni się od zajęć szkolnych, dzięki czemu dzieci chętnie w nich uczestniczą, ucząc się przez zabawę.
Możliwość korzystania podczas zajęć ze słuchawek Forbrain.
ZAJĘCIA EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE
Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Zajęcia indywidualne. Cel oraz charakter zajęć omawiany z rodzicami.
SAS NEUROAKUSTYCZNY TRENING MÓZGU
Trening Uzupełniający jest przeznaczony dla Klientów, którzy korzystali z Treningu Spersonalizowanego Intensywnego. Daje on możliwość kontynuacji tego Treningu, co ma efekt wzmacniający, przypominający i utrwalający. Może być realizowany maksymalnie 2 tygodnie od ukończenia Treningu Spersonalizowanego Intensywnego. Trening Uzupełniający trwa 24 dni, na które składa się 12 półgodzinnych sesji i 12 sesji trwających 20 minut. Łącznie 10 godzin do odsłuchiwania.